No entendí realmente...
Si alguno de esos types te ataca con un golpe que te mataría de una, te quedás en 1 HP pero el item no funciona durante toda la pelea... en el próximo te mata.
Si te referís a Focus Band, tiene 10% de chance. Si es Focus Sash, tiene 100% de chance pero se consume luego de un solo uso.
http://www.serebii.net/itemdex/focussash.shtml
http://www.serebii.net/itemdex/focusband.shtml
Sumando las moves por status y las que no tienen en cuenta el type... no, no es inmortal. Sería cualquiera
Cita:Wonder Guard ability
Effect
Wonder Guard prevents damage from direct attacks unless they are super-effective. Since Shedinja is the only pokemon to have this ability, this means that only Fire, Flying, Rock, Ghost and Dark moves will have an effect.
However, pokemon protected by Wonder Guard are not immune to indirect attacks. Status-category moves still work and all end-of-turn damage will still incur, for example from poisoning, burns, sandstorms or hail. Spikes and Stealth Rock will damage Wonder Guard pokemon switching in. Attacks that do not take their type in account will also hit, such as Struggle, Beat Up, Future Sight and Doom Desire.
(pokemondb)
Si alguno de esos types te ataca con un golpe que te mataría de una, te quedás en 1 HP pero el item no funciona durante toda la pelea... en el próximo te mata.
Si te referís a Focus Band, tiene 10% de chance. Si es Focus Sash, tiene 100% de chance pero se consume luego de un solo uso.
http://www.serebii.net/itemdex/focussash.shtml
http://www.serebii.net/itemdex/focusband.shtml
Sumando las moves por status y las que no tienen en cuenta el type... no, no es inmortal. Sería cualquiera
"Ha ha ha! Guybrush Threepwood? That's the stupidest name I've ever heard!" "Hey! What's YOUR name then?" "Mancomb Seepgood"